کاش عصر ظهور را درک کنیم
اللهم عجل لولیک الفرج
آخرین مطالب
چرا خداوند متکبر است؟
روایت حضرت ام‌کلثوم(س) از آخرین افطار پدر
محل ضربت خوردن حضرت علی(ع) در مسجد کوفه+ تصاویر
حضرت علی(ع) از دیدگاه اندیشمندان غیرمسلمان
شب قدر
معنی رمضان(شهر رمضان)
دانلود گلچین مولودی ولادت امام حسین ( ع )
ولادت امام حسین ( ع )
تولد امام حسین (ع)
حضرت علی (ع)
حدیث قدسی، مرحوم شیخ حر عاملی، ص 12
ذکر
ما را ببخش
توكل جایگزینی برای خودكشی
عید مبعث مبارک
خداوند در حدیث قدسی می فرماید:
خانه ی علی(ع)
یا الله
شهادت حضرت فاطمه س
 
آرشیو مطالب
مرداد 1392
تير 1392
خرداد 1392
ارديبهشت 1392
فروردين 1392
اسفند 1391
بهمن 1391
دی 1391
آذر 1391
آبان 1391
مهر 1391
شهريور 1391
مرداد 1391
تير 1391
 
پیوندهای روزانه
منتظران موعود
حمل و ترخیص خرده بار از چین
حمل و ترخیص چین
شوری سنج اکواریوم
یکانسر
آی کیو مگ
ریحون مگ
مجله خبری کسب و کار برتر
تیزر تبلیغاتی رایگان
فروش هورمونهای گیاهی
دانلود انیمیشن و کارتون جدید
بام میهن
آرشیو پیوندهای روزانه
 
پیوندها
سایت جامع اسلام و اهل بیت
اشک منتظر
مسیرت مشخص امیرت مشخص نکن دل دل ای دل بزن دل به دریا
مدح عشق
فرهنگی ورزشی
دانستن انچه که نمیدانیم
فرهنگ اندیشه
بزرگترین سایت مذهبی
دستان سیستان
هیئت الشهداء قزوین
عشق اول و آخر من...
نشان سیز
موعود مهربانی
بچه های کلاس 202 شهید بهشتی بروجرد
دیوونه ی حسین حسین حسین
صراط 27
آموزش مطالعات علوم اجتماعی
یاحسین غریب مادر
طلوع ستاره
بچه های آخر الزمان
چادر ممنوع
پایگاه اهل البیت علیهم السلام
░▒(پایگاه مداحی کربلایی محسن احمدی)▒░
مسجدچهارده معصوم (ع)آبادان
ساخت★کدصوتی★بنر★صفحه ورودی★صلواتی★
محفل نوجوانان
۞یاران منتظر ۞
به سوی ظهور
غبار غم سالها انتظار
دانلود کلیپ های مذهبی و انقلاب اسلامی
فداییان رهبر
علی مشکل گشا
یا صاحب الزمان
جحاب
کشکول صوف باف
با ولایت تا شهادت
جهان در انتظار توست
وادی دین و زندگی
تبادل لینک رایگان و هوشمند سایت سیحون | مرجع تخصصی آموزش کامپیوتر
ترنم الماس
باغچه تنهایی
منتظران مهدی او خواهد آمد
یامهدی*ظهور*ضدفراماسونری*شیعه
ساعت رومیزی ایینه ای
رقص نور لیزری موزیک

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان کاش عصر ظهور را درک کنیم و آدرس asre_zohour.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





 
استفتا درباره زکات فطریه از محضر ایت الله سیستانی

استفتا درباره زکات فطریه از محضر ایت الله سیستانی

سؤال :

اگر در آخرين شب ماه رمضان شخصي سر زده به مهماني برود آيا زکات فطره او به عهده صاحبخانه است ؟

جواب :

خير ، مگر در شب عيد باشد وطوري باشد که عرفا در آن شب نانخور او شمرده شود .۱

سؤال :

اگر قبل از عيد فطر شخصي از شهر خود به شهر ديگري برود و به خانه کسي برود ايا بايد فطريه خود را خودش بدهد يا صاحب خانه دهد ؟

جواب :

اگر در شب عيد در خانه او باشد و نان خور او حساب شود فطريه او با صاحب خانه است واگر از نظر عرف نان خور حساب نشود فطره او بر خودش واجب است .۲

سؤال :

اگر فرد در شب عيد فطر زكات فطره را جدا كند اما سهواً گم شود يا خرج گردد وظيفه چيست ؟

جواب :

لازم است بدل آن را بدهند و بنابر احتياط واجب به نيت قربت مطلقه باشد .۳

سؤال :

شخصى در غذاخورى بدون اطلاع قبلى كه فردا روز عيد فطر است ميهمانى داده ، بعد از اتمام ميهمانى ثابت شده شب عيد فطر بوده است آيا زكات فطره ميهمانان بر ذمه ميزبان مى باشد ? اگر بر عهده ميزبان باشد آيا ميهمانان مى توانند از ميزبان وكالت بگيرند كه زكات فطره را خودشان پرداخت كنند ؟

جواب :

زكات فطره ميهمانان در مورد سوال بر عهده ميزبان نيست .۴

بندۀ خدا | 5:35 بعد از ظهر - جمعه 27 مرداد 1391برچسب:سیستانی,زکات,فطر,فطریه,فطره,استفتاء,
+
 
ارتباط امام زمان عج و ماه رمضان

ارتباط امام زمان عج و ماه رمضان

به قلم : حجت الاسلام والمسلمین سید مجید موسوی(امام جمعه شهر چغادک )

 

 

ارتباط اول : وجود مبارک امام زمان (عج) که امام انسانها ، فرشتگان و اجنه و امام مکانها و زمانهاست است ویعنی این ماه امامی دارد که امام زمان (عج) است که امیر المومنین (علیه السلام) در مورد ایشان چنین می فرمایند : « مهدی من،وقتی ظهور کند زمان مطیع و گوش به فرمان اوست » و این ماه امامی دارد که امام زمان (عج) است .


دومین ارتباط : در این ماه مبارک رمضان این است که این ماه ، ماه پاک سازی است و فرصتی است که انسان خود را پاک و مطهر سازد واین امرمقدمه ای جهت ارتباط با امام زمان(عج) است ، یعنی با روزه داری و تحمل گرسنگی و تشنگی آنها را پاک و پاکیزه می کند و سپس وصل می کند به سرچشمه پاکی امام زمان (عج) .


سومین ارتباط : در این ماه این است که این ماه ، ماه نزول فرشتگان است ،اما این فرشتگان کجا نازل می شوند، این فرشتگان و این ملائکه فرودگاهی می خواهند فرودگاه این فرشتگان قلب مطهر امام زمان (عج) است .


چهارمین ارتباط : در این ماه این است که دستور است شیعه هر شب این آرزو را داشته باشد در ماه مبارک رمضان وچیست این آرزو اینکه هر شب بگوید ،خدایا ماآرزو داریم که دولت کریمه به ما بدهی که در این دولت اسلام واهل اسلام عزیز و نفاق و اهل نفاق ذلیل باشد .و هر شب باید آرزوی آمدن امام زمان را بکنیم (دعای افتتاح) .



ارتباط پنجم : این است که هر شب بعد از آرزو دستور است که شکایت کنیم از روزگار به نزد خداوند وبه این وضعیت خشنود نباشیم و بگوییم که خدا یا ما شکایت داریم بجهت از دست دادن پیامبرمان و اینکه امام زمان (عج) ما در غیبت طولانی است و شکایت داریم از تعداد زیاد دشمنانمان و کمی شیعیانمان .



ارتباط ششم : در این ماه این است که در شب قدر که شب امام زمان است یکی از دعاهایی که مستحب است بخوانیم دعای سلامتی آقا امام زمان است که مکررا" باید بخوانیم


ارتباط هفتم : در این ماه : دستور است بعد از هر نماز 5 گانه دعای بعد از فریضه « اللهم ادخل علی اهل القبور السرور» امام صادق (ع) می فرمایند : هنگام ظهور امام زمان (عج)است که مومنین در قبرها این شادی را به هم می رسانند

 

هشتمین ارتباط : بعد از هر نماز بخوانیم که خدا یا هر چه فقیر و مسکین است را بی نیاز کن

 

نهمین ارتباط : این است که بعد از هر نماز بخوانیم وبگوییم که خدایا هر چه گرسنه است را سیر کن و هر چه مریض است را شفا بده ...


دهمین ارتباط : اینکه بخوانیم خدایا هر چه فاسد است را ریشه کن کن ،که این ریشه کنی جز با ظهور امام زمان (عج) میسر نمی شود


یازدهمین ارتباط : با امام زمان در این ماه این است که بخوانیم بعد از هر نماز ،خدایا قرض ودین مسلمانان وما شیعیان را برطرف کن امام صادق (ع) می فرماید: پس از ظهور، امام زمان (عج) کلیه بدهی های شیعیان را هرچند به اندازه ذره خردلی باشد می پردازد.


دوازدهمین ارتباط : صیحه آسمانی است که از علائم حتمی ظهور است که جبرییل ندا سر می دهد حق با علی است و شیعیان علی است لذا ماه رمضان ماه تجلی ولایت است .

 

بندۀ خدا | 11:58 بعد از ظهر - سه شنبه 26 مرداد 1391برچسب:ارتبا,امام زمان,ماه رمضان,
+
 
بهترين عمل در رمضان از منظر امام زمان
امام زمان (عج) در پاسخ به نامه اهل ري بهترين عمل در ماه رمضان را فراگرفتن مسائل شرعي و بهترين حاجت را طلب عاقبت به خيري از خداوند عنوان فرمودند.
به گزارش مشرق ، حجت‌الاسلام والمسلمين سيدحسن معين شيرازي در گفت‌وگو با ايسنا ، با بيان اين‌كه «ماه رمضان ماه پر بركت و پرنعمت با پذيرايي الهي است» به جريان نامه اهل ري به امام زمان (عج) در مورد بهترين اعمال و بهترين خواسته و حاجت در ماه رمضان اشاره كرد.

وي خاطرنشان كرد: در زمان غيبت صغري اهل ري نامه‌اي نوشتند و به شيخ صدوق پدر داده‌اند و در آن دو سوال از محضر امام عصر (عج) پرسيدند، يكي اين‌كه بهترين عمل در ماه رمضان چيست و دوم اين‌كه بهترين حاجتي كه در دعاهاي‌مان بخواهيم چه حاجتي است. شيخ صدوق نامه را گرفت و به بغداد رفت و توسط يكي از نواب اربعه خدمت امام زمان(عج) نامه را تقديم كرد و جواب گرفت. آن حضرت در جواب نامه فرمودند «بهترين عمل در ماه رمضان فراگرفتن مسائل شرعي و آگاهي ديني و بهترين حاجت طلب عاقبت به خيري از خداوند است».

وي با اشاره به اين‌كه «بايد از فرصت ماه رمضان براي خودسازي و متقي شدن استفاده كنيم» گفت: خداوند در اين ماه با نعمت‌هاي معنوي و مادي پربركت از بندگان خود پذيرايي مي‌كند به گونه‌اي كه نفس انسان روزه‌دار در اين ماه تسبيح و خوابش عبادت است و تلاوت يك آيه قرآن در اين ماه مساوي با يك ختم قرآن در غير ماه رمضان است.
بندۀ خدا | 11:42 بعد از ظهر - دو شنبه 25 مرداد 1391برچسب:رمضان,امام زمان,بهترین عمل,
+
 
رابطه شب قدر با حجت زمان و امام عصر (عج)

رابطه شب قدر با حجت زمان و امام عصر (عج)

 همين محدث مورد وثوق از حضرت امام باقر(ع) نقل كرده، كه وقتي از حضرتش پرسيدند: آيا شما مي‌دانيد كه ليلة القدر كدام شب است؟ حضرت فرمودند:
چگونه ندانيم، و حال آن‌كه در شب قدر فرشتگان برگرد ما طواف مي‌كنند.3


خداوند متعال در چهارمين آية سورة مباركة قدر مي‌فرمايد:
تنزّل الملائكة و الرّوح فيها بإذن ربهّم من كلّ أمرٍ.
فرشتگان و روح، در آن شب به دستور پروردگارشان با هر فرماني (براي تقدير هركاري) فرود آيند.
فعل مضارع «تنّزل» دلالت بر تكرار و بقاء «ليلةالقدر» دارد، و در آيات سوم و چهارم سورة دخان نيز:
فيها يفرَق كلّ أمرٍ حكيم.1

در آن شب، هر فرماني، برحسب حكمت صادر مي‌شود.
دلالت بر تجدد و دوام دارد. زيرا هيأت نحوي باب «تفعّل» اگر دلالت بر پذيرش يا تكلف يا هر دو مي‌نمايد. ظاهر اين فعل‌ها، خبر از تفريق و تنزل امر در ليلةالقدرهاي آينده مي‌دهد.
اين امر كه در زمان رسول خدا(ص) به آن حضرت نازل مي‌شده‌است، در هر شب قدر، بايد بر كسي نازل و تبيين و تحكيم يا كشف شود كه به افق نبوت نزديك و پيوسته باشد.
قبول اصل وصايت رسول اكرم(ص) و امامت، ناشي از اين معني و مبتني بر همين اساس است.

هنگامي كه كسي قرآن را به عنوان كلام خدا پذيرفت به اين معني كه همة سوره‌ها و آيات آن را پذيرفته است و يك مسلمان واقعي هم كسي است كه تسليم همة آيات قرآن باشد، پس هر مسلماني الزاماً بايد سورة قدر، و از آن سوره شب قدر، و استمرار آن را تا قيامت بپذيرد و لازمة پذيرفتن آن، آية (تنزّل الملائكة...) كه هر فرد با ايماني ناگزير از قبول آن است، اين است كه بپذيرد كه در شب قدر فرشته‌ها و روح از جانب پروردگار با هر امري فرود مي‌آيند و اين امر يك متولي و ولي مي‌خواهد كه متولي و ولي آن امر باشد. اينكه خداوند در آيات سوم و چهارم سوره دخان مي‌فرمايد:
در آن شب هر فرماني، برحسب حكمت صادر مي‌شود؛ فرماني از جانب ما، و ما همواره فرستندة آن بوده‌ايم.

دلالت بر تكرار و تجديد فرق و ارسال در آن شب دارد و به اين معنا كه آن شب، فرشتگان و روح، در هر سال، دائماً نازل مي‌شوند؛ پس بايد به طور مدام شخصي به عنوان «ولي» اين امر باشد كه به سوي او نازل و ارسال گردند كه او همان ولي جهان و جهانيان خواهد بود؛ و هم اوست كه اطاعتش بر همگان واجب است.

به همين سبب، هركس ادعا كرد كه من ولي امر هستم، بايد ثابت كند كه اين امر توسط فرشتگان و رو ح بر او نازل شده و مي‌شوند، و چون هيچ كس جز پيامبر و اوصياء معصومينش(ع) نمي‌توانند مدعي اين امر باشند و اساساً هم نيستند، بايد از اوصياء و پيامبر همواره كسي باشد كه در شب قدر توسط روح و فرشتگان از جانب يزدان هر امري بر او نازل شود.

آية مورد بحث، يكي از مستدل‌ترين آيات قرآن كريم بر ضرورت وجود هميشگي يك ولي امر از جانب خداست كه امين بر حفظ و اجزاء و اداء امرالهي باشد، و آن همان امام معصوم(ع) است.

و هركس نزول پيوستة فرشتگان و روح را در شب قدر بپذيرد كه اگر به قرآن ايمان دارد بايد بپذيرد، ناگزير بايد ولي امر را هم بپذيرد وگرنه كافر به بعضي از آيات قرآن خواهد بود، كه در آن صورت چنين كسي بنابر بيان خود قرآن كريم كافر واقعي است.

چنان كه خداوند در آيات 150 و 151 سورة نساء مي‌فرمايد:

إنّ الّذين يكفرون بالله و رسله و يريدون ان يفرّقوا بين الله و رسله و يقولون نؤمن ببعض و نكفر ببعض و يريدون أن يتّخذوا بين ذلك سبيلاً٭ أولئك هم الكافرون حقّاً و أعتدنا للكافرين عذاباً مهينا.

كساني كه به خدا و پيامبران خدا كافر شده‌اند و مي‌خواهند بين خدا و رسولانش جدايي اندازند و مي‌گويند به برخي ايمان مي‌آوريم و به بعضي كافر مي‌شويم و مي‌خواهند در اين ميان (بينابين) اتخاذ كنند، اينان حقا كافرند و ما براي كفركيشان عذاب خواركننده‌اي مهيا كرده‌ايم.

و مي‌بينيد كه خداوند، كساني را كه پاره‌اي از آيات خدا را بپذيرند و برخي را نپذيرند، كافر حقيقي مي‌داند.

بنابراين مؤمن حقيقي كسي است كه هم استمرار ليلةالقدر را تا قيامت پذيرا باشد و هم وجود حجت زمان و ولي امر، و امام معصومي كه امر الهي را دريافت مي‌كند و امين بر آن در جهت پاسداري، به‌كار بستن و اداء باشد، قبول كند؛ يعني همان بزرگواري كه در زمان وجود مقدس بقيةالله الاعظم حضرت مهدي(عج) مي‌باشد و به همين سبب پيامبر خاتم(ص) بنابر آنچه شيعه و سني از آن حضرت نقل كرده‌اند، فرمودند:
من أنكر المهدي فقد كفر.2
كسي كه وجود مهدي را انكار كند، رهسپار ديار كفر شده است.

و در كتب شيعه، از اين قبيل احاديث فراوان است، و از آن جمله، از امام صادق(ع) و آن حضرت از پدر ارجمندشان و از آن طريق از جد عاليقدرشان و از پيامبر اكرم(ص) نقل شده كه فرموده‌اند:
القائم من ولدي اسمه إسمي و كنيته كنيتي و شمائله شمائلي و سنّته سنتي يقيم النّاس علي ملتّي و شريعتي و يدعوهم إلي كتاب الله عزّوجلّ، من أطاعه أطاعني و من عصاه عصاني، و من أنكره في غيبته فقد أنكرني، و من كذبه فقد كذّبني، و من صدّقه فقد صدّقني، إلي الله اشكو المكذّبين لى فى أمره، و الجاهدين لقولي و المضلّين لأمتّي عن طريقته و سيعلم الذين ظلموا ايّ منقلبٍ ينقلبون.1

قائم از فرزندان من است اسم او اسم من «محمد» و كنية او، كنيه من «ابوالقاسم» و سيماي او سيماي من و سنت او سنت من است، دين و آيين و ملت و شريعت مرا در بين مردم برپا مي‌دارد و آنان را به كتاب خداي عزوجل فرامي‌خواند. كسي كه او را طاعت كند، مرا پيروي ‌كرده و كسي كه او را نافرماني كند، مرا نافرماني كرده است و كسي كه او را در دوران غيبتش انكار كند، تحقيقاً مرا انكار كرده و كسي كه او را تكذيب كند هر آينه مرا تكذيب كرده و كسي كه او را تصديق كند، هر آينه مرا تصديق كرده است. از آنها كه مرا دربارة او تكذيب كرده و گفتار مرا در شأن او انكار مي‌كنند و امت مرا از راه او گمراه مي‌سازند، به خدا شكايت مي‌برم. به‌زودي آنها كه ستم كردند و مي‌دانند كه بازگشتشان به كجا است و سرنوشتشان چگونه است (و چگونه در دگرگوني‌ها مجازات ستمگري‌هاي خود را در دنيا و آخرت خواهند ديد).

در اين حديث شريف انكار و تكذيب امام عصر، اروحنا فداه، انكار و تكذيب پيامبر به حساب آمده است، و در نتيجه همة پيامبران را انكار كرده، كه همان رهسپاري به وادي كفر خواهد بود.

علي بن ابراهيم قمي در تفسيري دربارة نزول فرشتگان و روح، در شب قدر مي‌گويد:
فرشتگان و روح القدس، در شب قدر، بر امام زمان(ع) نازل مي‌شوند و آنچه را از مقدرات سالانة بشر، نوشته‌اند، به او تقديم مي‌دارند.

و همين محدث مورد وثوق از حضرت امام باقر(ع) نقل كرده، كه وقتي از حضرتش پرسيدند: آيا شما مي‌دانيد كه ليلة القدر كدام شب است؟ حضرت فرمودند:
چگونه ندانيم، و حال آن‌كه در شب قدر فرشتگان برگرد ما طواف مي‌كنند.3

حضرت امام سجاد(ع)، در اين باره، مي‌فرمايند:
همانا سال به سال در شب قدر تفسير و بيان كارها، بر ولي امر (امام زمان(ع)) فرود مي‌آيد.
و نيز آن حضرت(ع) فرموده‌اند:

اي گروه شيعه، با سورة « انا انزلناه في ليلة القدر» با مخالفين امامت ائمه معصومين(ع) مخاصمه و مباحثه (و اتمام حجت) كنيد تا كامياب و پيروز شويد، به خدا كه آن سوره، پس از پيغمبر اكرم(ص) حجت خداي تبارك و تعالي است بر مردم، و آن سوره آقاي دين شماست و نهايت دانش و آگاهي ماست. اي گروه شيعه، با «حم و الكتاب المبين؛ انا انزلناه في ليلة مباركة اناكنا منذرين» مخاصمه و مناظره كنيد، زيرا اين آيات مخصوص واليان امر امامت بعداز پيامبر اكرم(ص) است.

همچنين از رسول اكرم (ص) نقل شده است، كه به اصحابشان فرموده‌اند:
به شب قدر ايمان بياوريد، زيرا آن شب براي علي بن ابي‌طالب(ع) و يازده نفر از فرزندان او پس از من خواهد بود.

از آنچه كه نگارش يافت، استفاده مي‌شود كه شب قدر تا قيامت باقي است و در هر شب قدر هم ولي امر و صاحب امري هست كه آن امر را دريافت دارد، كه در زمان ما صاحب آن امر صاحب بزرگوار ما حضرت حجة‌ بن الحسن المهدي، ارواحنا فدا، است و براي آن‌كه بهتر بدانيم كه ليلةالقدر بيانگر مقام شامخ ولايت اهل بيت(ع) و امامت آنان تا روز رستاخيز مي‌باشد. حديثي را هم كه در بخش فضيلت‌هاي حضرت فاطمة زهرا(س) است، ملاحظه مي‌كنيم كه در آن به طور كنايه از آن بانوي عظيم القدر تعبير به ليلةالقدر شده است و آن در تفسير فرات بن ابراهيم از حضرت صادق(ع) نقل شده كه فرموده‌اند:

«ما قرآن را در شب قدر فرو فرستاديم»، «شب قدر» فاطمه و «قدر» خداست، پس كسي كه فاطمه(س) را آنگونه كه بايد، بشناسد، شب قدر را درك كرده است.
و اين اشاره به مقام ولايت آن بانوي معصوم (س) نيز دارد.

و از طرفي، همان‌گونه كه در شب قدر امر حق بر امام به حق فرود مي‌آيد، نزول‌گاه نور پاك امامان معصوم(ع) نيز وجود مقدس فاطمة زهرا(س) است؛ كه حقيقتاً هركس آن بانو را شناخت و به عظمت مقام فرزندان معصومش و همسر مظلوم و معصومش پي‌برد، شب قدر را درك كرده است.

علي‌اكبر رضواني
ماهنامه موعود شماره 57

پي‌نوشت‌ها:
٭برگرفته از: تحقيقي دربارة ليلةالقدر و رابطة آن با امام عصر، ارواحنافداه، صص 149 ـ 132 ، با تلخيص.
1. سورة دخان (44)، آية 4.
2. علامه مجلسي، بحارالأنوار، ج 51، ص 51؛ منتخب الاثر فصل 10، ب 1، جز 1 ، ص 492.
3. علامه مجلسي، همان، ج 51، ص 73؛ منتخب الاثر فصل2، ب 3، ح4 ، ص 183.
4. امراء هستي، ص 190؛ تفسير القمي، ص 731؛ علامه مجلسي، همان، ج 97، ص 14، جز 23.

بندۀ خدا | 3:3 بعد از ظهر - دو شنبه 23 مرداد 1391برچسب:رابطه,شب قدر,با,امام,
+
 
شب قدر

دلت را با خداوند آشنا کن / ز عمق جان خدایت را صدا کن

دل غفلت زده مانند سنگ است / مس دل را به یاد او طلا کن

به پیش او گشا دست نیازی / به درگاه بلند او دعا کن . . .

التماس دعا

عاشقتم خدا | 2:44 بعد از ظهر - پنج شنبه 19 مرداد 1391برچسب:,
+
 
شب قدر

آمده‌ام ای خوب‌ترین، ای بهترین ، ای مهربان‌ترین ، تا در میهمانی بندگانت

مرا نیز بپذیری و بخشش گناهان را بدرقه ی راهم کنی . . .

الهی العفو ، العفو ، العفو…

 

عاشقتم خدا | 10:42 قبل از ظهر - پنج شنبه 21 مرداد 1391برچسب:,
+
 
امام زمان و ماه رمضان

پیامبر می فرماید: «ماه رمضان برترین ماه سال قمری است.» هم چنین در جایی دیگر ایشان فرموده : «مهدی(عج) سید و آقاست.»

اگر امروز امام مهدی(عج) برترین و کامل ترین انسان روی زمین است و ماه رمضان هم بهترین ماه خداست، پس باید بین این دو پیوندی عمیق باشد. اگر ماه رمضان، ماه ویژه سیر و سلوک است، پس باید با امام زمان(عج) که برترین سالک و رهروی خداست، پیوندی خاص وجود داشته و بین سلوک معنوی ما در این ماه با امام زمان(عج) هم رابطه ویژه ای باشد.

در ماه رمضان سه نوع رابطه است:

• پیوند امام مهدی(عج) و ماه رمضان،

• پیوند سلوک عبادی و معنوی ما در ماه رمضان با امام مهدی(عج)،

• رابطه سه گانه، یعنی رابطه ویژه امام مهدی(عج) با ما در ماه رمضان.
امام مهدی(عج) و ماه رمضان

زیارت آل یاسین شرح حالات عبادی و معنوی امام مهدی(عج) است. امام مهدی که راهش، امتداد راه پیامبر و امیرالمؤمنین و امام زین العابدین(ع) است. عبودیت و بندگی او نه از سر نیاز یا ترس، بلکه از سر درک حقیقت هستی و سپاس گزاری از خداست، عبودیتی که همیشه در وجود امام جاری است و در برخی حالات به نقطه اوج خود می رسد و ماه رمضان نقطه اوج بندگی امام است.

رسیدن به معبود در ماه رمضان به واسطه حضرت مهدی(عج)

فهم حقیقت رمضان و توفیق رسیدن به معبود جز با توسل به پیشگاه مهدی(عج) میسر نمی شود. دعای افتتاح هم در ماه رمضان درس سلوک می دهد که پروردگارا من خواهان تمام خوبی ها و کمالات هستم و می دانم که راه رسیدن به این کمالات توسل به امام مهدی(عج) است. پس مرا به برکت وجود او به نهایت نزدیکی به خود برسان.

هدایت معنوی و باطنی انسان ها به دست امام مهدی(عج) است و به برکت وجود معنوی و نورانی اوست که عالم هستی از فیض حق تعالی بهره مند می شود. حال اگر امام در نهایت بندگی باشد، در عبودیت او رحمت و مهربانی خدا نیز اوج می گیرد.

دعای امامان نشان می دهد که آن ها هم به درگاه حق تعالی رو می آوردند و برای کل هستی و به ویژه برای ما انسان ها از خداوند طلب بخشش می کردند. به همین دلیل است که می گویند به برکت سلوک معنوی امام، حیات بشری شکل می گیرد و امتداد می یابد و عالم به سوی کمال حرکت می کند و تنها با این تعبیر شب قدر معنا می یابد.

 

عاشقتم خدا | 2:16 بعد از ظهر - شنبه 12 مرداد 1391برچسب:,
+
 
راه دعا (عبادتِ) خداوند چیست !؟

راه دعا (عبادتِ) خداوند معرفت اوست که معرفت خداوند همان معرفت امام است، جالب اینجاست که به فرموده ی امام زمان عج بهترین عمل برای کسب معرفت باز هم خود دعاست و آن دعا ، دعا برای فرج امام زمان عج است که موجب تحصیل معرفت نسبت به خداوند می شود این هم دلیل دیگری برای این موضوع است که دعا برای فرج افضل اعمال یعنی افضل عبادات می باشد ، و بر همگان واجب است نه فقط بر عده ای و اوج مطلب اینجاست که بدون این عبادت (انتظار فرج) هیچ عملی از بندگان پذیرفته نیست و همچنین برای همین است که امام حسن عسکری علیه السلام هم فرموده اند در اخر الزمان همه هلاک می شوند مگر کسانی که به توفیق الهی موفق به دعا برای فرج شوند این یعنی اگر ریشه و اصل عبادت یعنی دعا برای فرج نباشد دیگر عبادات مثل نماز و روزه و حج و زکات و ... به تنهایی موجب جلوگیری از هلاکت نمی شوند همانند بسیاری از دشمنان اهل بیت که چه بسا اهل نماز و روزه و حج و ... هستند اما اهل اتش اند البته این اتش و جهنم برای دشنان اهل بیت است و هلاکت برای شیعیان و محبان اهل بیت اینگونه نیست که انها هم اهل اتش باشند بلکه هلاکت درجات مختلفی دارد مثلا برای دوستان و محبان گناهکار یا حتی محبانی که اهل نماز و روزه و ... هستند اما اهل دعا برای فرج نیستند همین اندازه از هلاکت کافیست که یا تقربشان به خداوند کم است یا با دعا و دیگر اعمالشان باعث تعجیل در فرج حجت خدا نیستند یا از اصحاب امام زمان عج نمی شوند یادر دنیا مکافات غفلت خویش را با گرفتاری ها و عذاب های دنیوی می بینند یا در برزخ گرفتار مشکلات مخصوص به آن عالم می شوند و همچنین در اخرت در درجات پایین بهشت قرار می گیرند و بسیاری موارد دگر که اینها همه از درجات هلاکت است اما شیعیان واقعی ای که اهل دعا برای فرج و دیگر عبادات و دستورات الهی هستند و از محرمات الهی پرهیز می کنند و همچنین اهل تقوا ، ورع ، حسن خلق و ... هستند هر کدام به میزان اعمال ، یقین و اخلاصشان درجات بالایی در زمان ظهور امام زمان عج دارند و از انصار و اصحاب مولا صاحب الزمان هستند و در بهشت نیز همنشین اهل بیت بوده و در درجاات عالی قرار خواهند گرفت و حقیقتا اینها اهل نجات کامل و از همه درجات هلاکت به دور هستند .
بنابراین هدف از خلقت انسان انتظار و دعا برای فرج می باشد .

عاشقتم خدا | 2:9 بعد از ظهر - شنبه 11 مرداد 1391برچسب:,
+
 
بهترین دعاها چیست ؟

امام صادق علیه السلام در بهترین ماه و بهترین شب آن هم شب 23 رمضان می فرمایند که دعای سلامتی و فرج امام زمان عج اللهم کن لولیک ... را در این شب بخوانید و در همین روایت تاکید به کثرت این عمل نیز شده است در همه حالات و اوقات در رکوع و سجود و ... با توجه به اینکه امام صادق علیه السلام در بهترین ماه ، بهترین شب و بهترین ساعات به بسیار خواندن این دعا امر فرموده اند میتوان فهمید که بهترین دعا، دعا برای فرج امام زمان (عج) است البته که در روایات دیگر هم به آن تصریح شده ، افضل الاعمال انتظار الفرج و همچنین رسول خدا حضرت محمد مصطفی صلوات الله علیه و اله میفرمایند : أفضل العبادة انتظار الفرج / بهترين عبادت، انتظار فرج است با توجه به اینکه عبادت همان دعا میباشد پس بهترین دعا ، دعا برای فرج می باشدهمچنین از سوی امام زمان حضرت مهدی (عج) هم مهمترین دعا ، به دعای بسیار برای تعجیل در امر فرج تاکید شده است
بنابراین بهترین دعا ، دعا برای فرج است

عاشقتم خدا | 9:6 قبل از ظهر - شنبه 21 مرداد 1391برچسب:,
+
 
بهترین ماه خداوند برای عبادت ( دعا ) کدام ماه است ؟

رسول الله حضرت محمد (صلوات الله علیه و اله ) ماه رمضان ماه خدا ، نامش نام خدا و بهترین ماه خداوند است که اعمال بندگان در آن مقبول و دعاهایشان نیز در آن مستجاب است ماهى که نزد خداوند روزهایش بهترین روزها ، شبهایش بهترین شبها و ساعاتش بهترین ساعات است وشب قدر که از هزار ماه برتر است لَيْلَةُ الْقَدْرِ خَيْرٌ مِّنْ أَلْفِ شَهْرٍ از شبهای مخصوص به این ماه است و در روایات برای تعیین شب قدر به شب بیست و سوم ماه رمضان تاکید بیشتری شده است بندگان از سوی خداوند متعال در همه ی ایام امر به دعا شده اند اما در برخی ایام خاص مانند ماه مقدس رمضان تاکید بیشتری بر دعا و کثرت آن شده است
در ضمن در این ماه دعای روزه دار رد نمی شود پیامبر اکرم (ص) : خداوند در هر شب ماه رمضان می فرماید :« به عزت و جلالم سوگند ، به فرشتگان فرمان داده ام درهای آسمان را بر روی بندگان دعا کننده من بگشایند » و باز پیامبر اکرم (ص) فرموده اند : ماه رمضان ماه استغفار ، ماه روزه و ماه دعا است ،امام سجاد (ع) هم در ماه رمضان جز به دعا و تسبیح و استغفار و تکبیر لب نمی گشودند.

عاشقتم خدا | 1:58 بعد از ظهر - شنبه 10 مرداد 1391برچسب:,
+
 
در ماه رمضان از یاد امام زمان(عج) غافل نباشیم

دعا برای امام زمان(عج) از مهم ترین وظایف شیعیان در زمان غیبت است که باید شب و روز این عمل را انجام بدهیم.

شیعیان باید همواره به یاد داشته باشند که اگر آسمان نعمت هایش را به زمین فرومی ریزد و اگر زمین اهلش را در خود نمی بلعد و اگر دعاهای آنان مستجاب می شود، همه به برکت وجود حجت خدا بر روی زمین است.

به واسطه امام است که شب و روز، مصیبت ها و بلاهای زمینی و آسمانی که بر ما نازل می شود بدون اینکه
ما متوجه شویم از ما دور می شوند و تمام روزی و نعمت هایی که داریم به برکت وجود پر برکت امام است.

وظیفه ما شیعیان در قبال این همه نعمت، بسیار زیاد است که هر یک از ما باید به این شرح وظایف عمل کنیم و خود را در مسیر عنایات حضرت قرار دهیم.

وظیفه مهم ما در ماه مبارک رمضان که ماه برکت و استجابت دعا است، دعای بی شمار برای سلامتی و تعجیل در فرج امام زمان(عج) است.

باید با تمام وجود به یاد حضرت بود و با زبان روزه و در لحظات روحانی پس از افطار نیز از خداوند تعجیل در فرج را خواستار شویم.

دعا برای حضرت، تنها به دعای عهد و ندبه و سمات خلاصه نمی شود بلکه باید این دعا در نماز و روزه و تمام مناجات ما متجلی باشد.

یاد امام زمان(عج) کلید حل تمام مشکلات ما اعم از سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و غیره است زیرا کلید انتظار تمام قفل ها و مشکلات را باز می کند.

دعای بسیار برای وجود مقدس حضرت صاحب الامر(عج) فاصله ها را از بین می برد و بسیاری از موانع را نابود می کند انسان با وصل شدن به دریا دیگر کثیفی و نجسی را به خود نمی بیند.

عاشقتم خدا | 10:55 قبل از ظهر - شنبه 8 مرداد 1391برچسب:,
+
 
ماه رمضان، ماه امام زمان(عج) است
حجت الاسلام والمسلمین حسین رزاقی در جمع زائران مسجد مقدس جمکران، گفت: ماه رمضان ماه ارتباط ویژه با خداوند است قرآن با لطافت خاصی مردم را به روزه گرفتن دعوت کرده است، قرآن اولا ما را ندا داد به یک دعوت قبلی از نشانه های این دعوت لطیف است زیرا مهمان ناخوانده نیستیم و دعوت شدیم به ضیافت پروردگار.

 

وی افزود: خداوند، لقب خودش یعنی مومن بودن را به ما داد و روزه را بر ما واجب کرد که به نوعی قرارداد ما با خداوند است، قبل از ما نیز انبیای الهی در ماه رمضان روزه می گرفتند که بازهم نشان دهنده لطف الهی به ماست.

استاد حوزه علمیه اظهارداشت: انسانی که روزه می گیرد در مقابل حمله شیطان بیمه می شود و در غیر ماه رمضان نیز این خاصیت روزه پابرجاست.
وی خاطرنشان کرد: یکی از ویژگی های ماه رمضان این است که این ماه، ماه امام زمان(عج) است؛ این ماه، ماهی است که بیش از هر ماه دیگر، بوی امام زمان(عج) می دهد.

وی افزود: آغاز ماه رمضان دلالت بر وجود امام است زیرا اگر امام وجود نباشد، هلال نمی شود و خورشید طلوع نمی کند.

رزاقی با بیان اینکه در دعای افتتاح در شب های رمضان برای امام زمان(عج) دعا می کنیم، اظهارداشت: شب قدر که بهترین شب سال است و در ماه رمضان است، بی شک شب امام زمان(عج) است زیرا تعیین سرنوشت ما در این شب و توسط حضرت صورت می گیرد.

وی خاطرنشان کرد: بهترین ادعیه در این ماه به خصوص در شب قدر، دعا برای سلامتی حضرت ولی عصر(عج) است؛ از طرفی اگر بخواهیم روزه های ما، مقبول درگاه حق واقع شود، باید با معرفت و تبعیت از امام باشد.

رزاقی، نتیجه روزه را تحکیم رابطه با امام زمان(عج) ذکر کرد و گفت: اگر کسی در مقابل امام زمان(عج) عصیان و نافرمانی کند، روزه اش، در خیل روزه داران واقعی محسوب نمی شود.

وی با اشاره به سالروز رحلت حضرت خدیجه(س) تصریح کرد: حضرت خدیجه(س) تمامی سرمایه ای که داشتند را با علم قبلی از ظهور پیامبر آخرالزمان منتظر حضرت محمد(ص) بود.

رزاقی اظهارداشت: حضرت خدیجه(س) در دوران جاهلیت، لقب «طاهره» داشتند و ایشان تمام اموالشان را در راه خداوند هدیه دادند و در شعب ابی طالب، تمام سختی ها را تحمل کردند.

وی گفت: حضرت خدیجه(س) اولین کسی بودند که به پیامبر اقتدا کردند و همه ما باید به وجود چنین مادری برای مسلمانان افتخار کنیم زیرا پیامبر همیشه نسبت به ایشان هم توجه ویژه داشتند.

 

عاشقتم خدا | 1:53 بعد از ظهر - شنبه 7 مرداد 1391برچسب:,
+
 
دانلود نرم افزار رمضان

این هم نرم افزار جاوا مخصوص ماه رمضان

حتما دانلود کنید

التماس دعا.

دانلود نرم افزار رمضان ویژه موبایل

بندۀ خدا | 10:33 قبل از ظهر - یک شنبه 1 مرداد 1391برچسب:دانلود,دانلودرایگان, برنامه جاوا, جاوا,
+
 
امام زمان (عج) و رمضان

امام زمان علیه السلام و ماه رمضان:

پیامبر می فرماید: «ماه رمضان برترین ماه سال قمری است.»

هم چنین در جایی دیگر ایشان فرموده : «مهدی(عج) سید و آقاست.»

اگر امروز امام مهدی(عج) برترین و کامل ترین انسان روی زمین است و ماه رمضان هم بهترین ماه خداست، پس باید بین این دو پیوندی عمیق باشد. اگر ماه رمضان، ماه ویژه سیر و سلوک است، پس باید با امام زمان(عج) که برترین سالک و رهروی خداست، پیوندی خاص وجود داشته و بین سلوک معنوی ما در این ماه با امام زمان(عج) هم رابطه ویژه ای باشد.

 

- در ماه رمضان سه نوع رابطه است:

• پیوند امام مهدی(عج) و ماه رمضان،

• پیوند سلوک عبادی و معنوی ما در ماه رمضان با امام مهدی(عج)،

• رابطه سه گانه، یعنی رابطه ویژه امام مهدی(عج) با ما در ماه رمضان.

 

امام مهدی(عج) و ماه رمضان

 

زیارت آل یاسین شرح حالات عبادی و معنوی امام مهدی(عج) است. امام مهدی که راهش، امتداد راه پیامبر و امیرالمؤمنین و امام زین العابدین(ع) است. عبودیت و بندگی او نه از سر نیاز یا ترس، بلکه از سر درک حقیقت هستی و سپاس گزاری از خداست، عبودیتی که همیشه در وجود امام جاری است و در برخی حالات به نقطه اوج خود می رسد و ماه رمضان نقطه اوج بندگی امام است.

 

رسیدن به معبود در ماه رمضان به واسطه حضرت مهدی(عج)

 

فهم حقیقت رمضان و توفیق رسیدن به معبود جز با توسل به پیشگاه مهدی(عج) میسر نمی شود. دعای افتتاح هم در ماه رمضان درس سلوک می دهد که پروردگارا من خواهان تمام خوبی ها و کمالات هستم و می دانم که راه رسیدن به این کمالات توسل به امام مهدی(عج) است. پس مرا به برکت وجود او به نهایت نزدیکی به خود برسان.

هدایت معنوی و باطنی انسان ها به دست امام مهدی(عج) است و به برکت وجود معنوی و نورانی اوست که عالم هستی از فیض حق تعالی بهره مند می شود. حال اگر امام در نهایت بندگی باشد، در عبودیت او رحمت و مهربانی خدا نیز اوج می گیرد.

دعای امامان نشان می دهد که آن ها هم به درگاه حق تعالی رو می آوردند و برای کل هستی و به ویژه برای ما انسان ها از خداوند طلب بخشش می کردند. به همین دلیل است که می گویند به برکت سلوک معنوی امام، حیات بشری شکل می گیرد و امتداد می یابد و عالم به سوی کمال حرکت می کند و تنها با این تعبیر شب قدر معنا می یابد.

 

خدایا ، این ماه را برما مبارک گردان و ظهورش را در این ماه محقق فرما - الهی آمین

 

با اقتباس از سایت : www.hawzah.net

بندۀ خدا | 9:24 قبل از ظهر - یک شنبه 1 مرداد 1391برچسب:امام زمان, رمضان, امام ورمضان,
+
 
شهادت حضرت امير المؤمنين(ع) در بيست و يكم ماه رمضان

يكى از حوادث بزرگ ماه رمضان شهادت مولاى متقيان على (عليه السلام) است، او از ياران با وفاى پيامبر (صلى الله عليه و آله) و وصى و وزير و ابن عم و داماد آن حضرت بوده كه پيامبر (صلى الله عليه و آله) در حق پسر عمش فرمود: «ان هذا اخى و وصيى و وزيرى و خليفتى فيكم فاسمعوا له و اطيعوا»، همانا على (عليه السلام) برادر و وصى و وزير و خليفه من است در ميان شما از او بشنويد و او را اطاعت كنيد.

مطلب جالب و قابل تذكر اين است كه آن حضرت مساله شهادت خويش را خبر اد، صاحب كشف الغمه از كرامات حضرت على (عليه السلام) نقل مى‏نمايد: وقتى حضرت از قتال خوارج نهروان به كوفه برگشت، در ماه مبارك رمضان داخل مسجد شد، پس از دو ركعت نماز به منبر تشريف برد، خطبه بسيار زيبائى قرائت فرمود: «فخطب خطبة حسناء» آنگاه رو به فرزندش حضرت مجتبى (عليه السلام) كرد، فرمود يا ابا محمد چقدر از ماه رمضان رفته؟ عرض كرد سيزده روز يا امير المؤمنين، سپس از امام حسين (عليه السلام) پرسيد يا ابا عبد الله چقدر از اين ماه مانده، عرض كرد هفده روز يا امير المؤمنين، آنگاه امام (عليه السلام) دست مبارك خويش را به محاسن شريف خويش گذاشت كه در آن حال سفيد بود فرمود: اين محاسنم به خونم خضاب خواهد شد، سپس اين بيت را در مورد قاتلش فرمود:

اريد حياته و يريد قتلى خليلى من عذيرى من مراد

من خواستار حيات و زندگى او هستم و او قصد جانم مى‏كند، كسى كه مورد علاقه من بود و او ابن ملجم مرادى است.

«ثم قال: هذا و الله قاتلى‏»، سپس اشاره به او فرمود: اين قاتلم مى‏باشد، گفتند يا امير المؤمنين آيا او را نمى‏كشى، فرمود: او كه هنوز با من كارى نكرده است .

عبدالرحمان بن ملجم مرادى لعنة الله عليه وقتى اين كلمات را شنيد سخت ترسيد و خاموش نشست تا آن حضرت از منبر فرود آمد، پس آن ملعون برخاست‏به عجله در برابر آن حضرت بايستاد و عرض كرد يا امير المؤمنين من حاضرم و در خدمت‏شما هستم، اين دست راست و چپ من است كه در مقابل شما است، قطع كن دستهايم را و يا من را به قتل برسان، امام فرمود: چگونه تو را بكشم و حال آنكه جرمي از تو بر من واقع نشده است و اگر هم بدانم تو قاتل من هستى تو را نخواهم كشت، لكن بگو آيا از جهودانى زنى حاضنه داشتى؟ و روزى از روزها به تو خطاب كرد: «اى برادر كشنده شتر ثمود؟» عرض كرد چنين بود يا امير المؤمنين، حضرت ديگر سخن نگفت.

عاشقتم خدا | 11:23 قبل از ظهر - پنج شنبه 20 مرداد 1391برچسب:,
+
 
فتح مكه بيستم ماه رمضان

فتح مكه در سال هشتم هجرى و بيستم ماه رمضان‏«انا فتحنا لك فتحا مبينا» براستى ما براى تو پيروزى روشن و آشكارى ايجاد و مقرر نموديم ، طبق نقل كتابهاى  معتبر فتح مكه در بيستم ماه مبارك رمضان سال هشتم هجرت اتفاق افتاد.

تا سال هشتم هجرت با فتوحات پى در پى و پيروزيهائى كه نصيب اسلام شد شهر مكه، مركز شبه جزيره و معبد همگان، و مسجد الحرام، و كعبه معظمه و قبله اسلام و مسلمين،همچنان در تصرف بت پرستان و مشركان باقيمانده و بت پرستى و فساد و انحطاط اخلاقى و استثمار و استعباد انسانها در آنجا رائج‏بود، و سيصد و صت‏بت‏بر كعبه نصب بود كه مورد پرستش بت پرستان و قريش قرار مى‏گرفت، كه وقتى مكه را پيامبر (صلى الله عليه و آله) فتح كرد و در كنار خانه خدا پياده شد، و بى امان به شكستن بتها پرداخت، بزرگ بتها، «هبل‏» بود كه پيامبر (صلى الله عليه و آله) با چوبى به آنها اشاره مى‏كرد، يا گوشه كمان در چشم آنها مى‏خلانيد، و اين آيه را مى‏خواند، «قل جاء الحق و زهق الباطل ان الباطل كان زهوقا» (13) پيامبر) بگو كه حق آمد و باطل نابود شد كه هر آينه باطل نابود شدنى است، رسول خدا (صلى الله عليه و آله) از على (عليه السلام) مشتى سنگريزه گرفت و بر آنها زد، و آيه «قل جاء الحق ...» را قرائت نمود همه بتها برو افتادند سپس همه را از مسجد بيرون بردند و شكستند.

پاى على(ع) بر دوش پيامبر (ص) جهت ‏شكستن بتها براى انداختن چند بت ‏بزرگ از فراز ديوار كعبه، به فرمان پيغمبر (صلى الله عليه و آله) امير المؤمنين على (عليه السلام) پا بر كتف مبارك پيامبر (صلى الله عليه و آله) گذاشت و بتها را بزير افكند، و با پيامبر (صلى الله عليه و آله) با اين وضع شكوهمند و افتخار آميز همكارى كرد

عاشقتم خدا | 10:21 قبل از ظهر - پنج شنبه 19 مرداد 1391برچسب:,
+
 
ولادت امام مجتبى سبط اكبر(ع) در روز پانزدهم ماه رمضان

پانزدهم ماه رمضان (بنا به نقل شيخ مفيد و شيخ بهائى در توضيح المقاصد) روز ولادت موفور السعادت حضرت سبط اكبر، امام حسن مجتبى (عليه السلام) است، و اين در سال سوم هجرت واقع شده است، وقتى مژده ولادت اين نور پاك را به پيامبر(صلى الله عليه و آله) دادند، امواج سرور و شادمانى دل مبارك حضرت را فرا گرفت و مشتاقانه و با شتاب به خانه دخترش و محبوبه‏اش سيده زنان عالم رفت، فرمود: «يا اسماء هاتينى ابنى‏»، پسرم را به من بده اسماء نوزاد مبارك را به جد بزرگوارش داد، رسول خدا (صلى الله عليه و آله) در گوش راستش اذان، و در گوش چپش اقامه فرمود: (كه نخستين صدائى كه گوش نوزاد با او آشنا شد، صداق حق جدش خاتم الانبياء (صلى الله عليه و آله) بود، صداى توحيد، صداى تكبير، صداى تهليل، و صداى تصديق به نبوت پيامبر( صلى الله عليه و آله) جد گرامش. كه خداى توفيق اين سنت‏سنيه را به امتش و به شيعيان حضرت مجتبى (عليه السلام) در مورد نوزادان عنايت فرمايد. پيامبر (صلى الله عليه و آله) فرمود: «يا على هل سميت الوليد المبارك؟» آيا اين نوزاد مبارك را نام گذارده‏اى؟ عرض كرد: «ما كنت لا سبقك يا رسول الله؟» بر شما سبقت نمى‏گيرم، هنوز لحظاتى نگذشته بود كه بشير وحى جبرئيل نازل شد، و فرمان خدا را به پيامبر (صلى الله عليه و آله) رسانيد، يا رسول الله «سميه حسنا» او را حسن نام گذار، پيامبر (صلى الله عليه و آله) شخصا براى حسن (عليه السلام) عقيقه كرد، و بسم الله گفت و دعا كرد.

عاشقتم خدا | 9:19 قبل از ظهر - پنج شنبه 14 مرداد 1391برچسب:,
+
 
وفات حضرت خديجه دهم ماه رمضان سال دهم بعثت

در ماه مبارك رمضان سال دهم بعثت‏خديجه بانوى فداكار و همسر بى نهايت مهربان حضرت رسول (صلى الله عليه و آله) در روز دهم به سن شصت و پنج‏سالگى از دنيا رفت، و پيامبر (صلى الله عليه و آله) او را با دست مبارك خويش در حجون مكه (قبرستان ابوطالب) به خاك سپرد، و حزن در گذشت او پيامبر (صلى الله عليه و اله) را بسيار محزون ساخت كه پيامبر (صلى الله عليه و آله) سال در گذشت‏حضرت خديجه را «عام الحزن‏» سال اندوه نام نهاده، بلى خديجه همسر بى‏همتاى پيامبر (صلى الله عليه و آله) بانوئى كه از ثروت او اسلام رونق يافت و پشت پيامبر (صلى الله عليه و آله) راست‏شد، بايد سال در گذشتش را «عام الحزن‏» نام نهاد و مصيب پيامبر (صلى الله عليه و اله) شدت گرفت، زيرا كه پيامبر (صلى الله عليه و اله) مادر شايسته دخترش زهراى مرضيه را از دست داده و يارى همچون خديجه را هرگز به دست نخواهد آورد. (6)

به خدا سوگند بهتر از خديجه را خدا به من عوض نداده

عايشه گفت پيامبر (صلى الله عليه و آله) از خانه بيرون نمى‏رفت مگر آنكه خديجه سلام الله عليها را ياد مى‏كرد، و بر او به خوبى و نيكى مدح و ثنا مى‏نمود، روزى از روزها غيرت مرا فرا گرفت، گفتم: او پيره زنى بيش نبود، و خدا بهتر از او به شما عوض داده است، پيامبر (صلى الله عليه و آله) غضبناك شد، به طورى كه موى جلوى سرش از غضب تكان مى‏خورد سپس فرمود: نه به خدا قسم بهتر از او را خدا به من عوض نداده، او به من ايمان آورد هنگمي كه مردم كافر بودند، و تصديق كرد مرا، هنگمي كه مردم مرا تكذيب مى‏كردند و در اموال خود با من مواسات كرد، وقتى مردم مرا محروم ساختند، و از او فرزندانى خدا روزى من كرد كه از زنان ديگر محروم فرمود، «يعنى خدا فاطمه را از او به من عنايت فرمود»

عاشقتم خدا | 9:18 قبل از ظهر - پنج شنبه 9 مرداد 1391برچسب:,
+
 
وفات حضرت ابوطالب(ع) در روز هفتم ماه رمضان

روز هفتم ماه رمضان بنا به نقل شيخ مفيد قدس سره سال دهم بعثت‏حضرت ابوطالب عم و يار با وفاى پيامبر (صلى الله عليه و آله) وفات يافت.

همان مرد بزرگوارى كه در تمام نشيب و فرازهاى دوران رسالت و قبل از رسالت‏برادر زاده عزيزش را يارى كرد و شر قريش را از او بازداشت و قلب نازنين پيامبر (صلى الله عليه و آله) را در تبليغات و رسالت الهى خوشحال و مسرور نمود، و با كلماتى نظير: «اذهب يابن اخى فقل ما احببت فوالله لا اسلمك لشى‏ء ابدا» اى پسر برادرم برو و هر چه دوست مى‏دارى بگو (با مشركين و قريش) به خدا سوگند تو را در هيچ پيش آمدى وا نمي ‏گذارم، (نوازش مي ‏نمود) و از او پشتيبانى مي ‏كرد.

كفه ايمان ابوطالب از كفه ايمان همه خلق سنگين تر است

آرى به اين بزرگوار تهمت‏بى ايمانى مى‏زنند، حضرت باقر (عليه السلام) فرمود: اگر ايمان ابى طالب را در يك كفه ترازو بگذارند و ايمان اين خلق را در كفه ديگر، ايمان او سنگين تر است.  آرى ابوطالب چهل و دو سال، در نهايت وفا و صميميت و فداكارى به كفالت و حمايت پيامبر (صلى الله عليه و آله) پرداخت، كه او مانند پدرى مهربان و همسرش فاطمه بنت اسد همچون مادرى او را خدمت و حفاظت و پرستارى نمودند. و مرگ ابوطالب پيامبر (صلى الله عليه و آله) را به شدت متاثر ساخت، چرا كه حضرت يگانه حمي و پناه گاه خود را بعد از خدا از دست داد، كه دشمن پس از او بر پيامبر (صلى الله عليه و آله) جرى و گستاخ گشتند. و مدفن آن حضرت در مكه قبرستان ابوطالب كه به نام آنجناب ناميده شده قرار گرفت، «تغمده الله ببحبوحات جنانه‏»

عاشقتم خدا | 11:15 قبل از ظهر - پنج شنبه 6 مرداد 1391برچسب:,
+
 
فوايد روزه

روزه فوايد جسمي و روحي فراوان دارد، شفا بخش جسم و توان بخش جان است، پاک کننده آدمي از رذايل حيواني، در ساختن فرد صالح و اجتماع بسامان بسيار موثر است، در تهذيب و تزکيه نفس و رهاندن انسان از روزمرگي و واماندگي در نياز هاي تن تأثير بسزايي دارد. فوايد طبي و بهداشتي روزه که از سودمنديهاي کوچک اين فريضه انسان ساز است به حدي است که شايد نياز به توضيح و تکرار نداشته باشد و بيشتر مردم کم و بيش از آن آگاهند. ما به اختصار به گوشه اي از اين فوايد انسان ساز اشاره ميکنيم: معده و دستگاه گوارش از اندام پرکار بدن آدمي است، با سه وعده غذا که معمول مردم است؛ تقريباً در همه ساعات دستگاه گوارش به هضم و تحليل و جذب و دفع مشغول است. روزه باعث ميشود از يکسو اين اعضا استراحت کنند و از فرسودگي مصون بمانند و نيروي تازه اي بگيرند و از سوي ديگر ذخاير چربي که زيانهاي مهلکي دارند تحليل رفته و کاسته شوند.img/daneshnameh_up/1/1e/ramezan.jpg

در روايات اسلامي حتي به فوايد جسمي روزه نيز تصريح شده تا برخي از سست عنصران، اگر نه با ايمان کامل لااقل با توجه به فوايد بهداشتي روزه اين فريضه ثمر بخش را بجاي آورند و از سودمنديهاي گوناگون آن در حد خود بهره ور شوند. پيامبر گرامي اسلام در همين رابطه فرموده اند: «صوموا تصحوا» روزه بگيريد تا سالم بمانيد. و نيز در روايات بسياري پيشوايان گرامي اسلام فرموده اند: « معده آدمي خانه بيماريهاي اوست و پرهيز از غذا درمان آن است»

بديهي است آنگاه فوايد بهداشتي روزه بهتر به دست ميآيد که روزه دار امساک روز را با زياده روي در شب تلافي نکند، که پر خوري خود موجب زيانهاي چشم گيري براي دستگاه گوارش است. با پيشرفت دانش پزشکي، برخي از پزشکان و متخصصان دريافته اند که امساک از خوردن و آشاميدن، عالي ترين روش درماني است، يکي از پزشکان ميگويد: « طرح درمان به وسيله روزه بسيار چنان معجزه آساست که بکار بستن آن مسير، طرحها و برنامه هاي طب عملي و جراحي را تغيير خواهد داد، زيرا روزه راه تازه اي به روي دانش پزشکي ميگشايد؛ و سلاح موثري براي مبارزه با بيماريها به اين دانش ميبخشد سلاحي که ميتوان آن را از راههاي گوناگون مورد استفاده قرار داد تا انسان را در مبارزه با علت بيماريها براي بهبود بيماران به نتيجه مطلوب و آشکار رسانند. »

با روزه و امساک ميتوان بيماريها را بهبود بخشيد و معالجه کرد البته در صورتي که با اعتدال و ميانه روي مقرون باشد و در هنگام سحر و افطار در خوردن و آشاميدن افراط نشود.بررسي فوايد بهداشتي و طبي روزه در اين مختصر نميگنجد، آنانکه به توضيح بيشتر علاقمندند ميتوانند به کتابهايي که در اين زمينه تأليف شده است مراجعه نمايند. بايد توجه داشت، بر خلاف تصور کوتاه انديشان، روزه هيچگونه ضرري براي افراد سالم مکلف ندارد و اگر کسي بيمار باشد و نتواند روزه بگيرد و با اين کار بيمار تر شود و يا روزه باعث گردد که بيماريش ادامه يابد کار حرامي مرتکب شده و روزه اش نزد خدا پذيرفته نيست، بيماري که روزه براي او ضرر دارد نبايد روزه بگيرد و فقط لازم است در روزهاي ديگر قضاي آن را بجا آورد و جبران کند.

افراد سالم بايد بدانند که روزه نه تنها زياني برايشان ندارد بلکه چنان که گفتيم، موجب تندرستي و صحت مزاج است و بگفته برخي شکم پرستان که خود روزه نميگيرند و ديگران را نيز از روزه باز ميدارند و تلقين ميکنند که روزه موجب زخم معده ميشود، نبايد اعتنا کرد، اينگونه دروغها تنها بهانه افراد سست عنصري است که که اسير شکم خويشند و از عزم و اراده انساني در آنان خبري نيست. « روزه باعث استراحت معده است و در حال روزه اسيد معده بجاي غذا به وسيله صفرا خنثي ميشود و زخم ايجاد نميگردد»img/daneshnameh_up/1/1e/ramezan.jpg

اکثريت غريب به اتفاق مسلمانان متدين ماه مبارک رمضان را روزه ميدارند و به هيچ وجه شکايتي از اين بيماري ندارند و نسبت بيماري زخم معده روزه داران بيشتر از ديگران نيست همانطور که گفتيم فوايد جسمي و بهداشتي روزه اگرچه چشمگير و غير قابل انکار است ولي مهمترين فوايد روزه اثرات بهداشتي آن نيست، متأسفانه برخي در بررسي فوايد روزه تنها به همين اثرات بهداشتي آن بسنده کرده اند، درحاليکه فوايد برتر روزه به جنبه هاي معنوي آن مربوط ميشود، فوايد جسمي روزه با اثرات معنوي آن در سازندگي تربيت و تزکيه انسان قابل مقايسه نيست، اگر چه همان فوايد طبي هم گواهي است بر اصالت اسلام عزيز، چرا که اين آيين فطري و آسماني چهارده قرن پيش با ژرف بيني و احاطه اي که جز از خداي متعال نميتواند بود در محيط جاهليت عرب دستوراتي براي انسانها وضع کرده است که دانش پزشکي انسان متمدن عصر ما با پيشرفت خود روز به روز بر گوشه هايي از حکمت آن پي ميبرد.

برگرفته شده از سيت صدا وسيما

عاشقتم خدا | 10:13 قبل از ظهر - پنج شنبه 3 مرداد 1391برچسب:,
+
 
فضيلت ماه رمضان

ماه رمضان ماه خداوند، ماه نزول قرآن و از شريف‌ترين ماه‌هي سال است. در ين ماه درهي آسمان و بهشت گشوده و درهي جهنم بسته می‌شود، و عبادت در يکي از شب‌هي آن ( شب قدر ) بهتر از عبادت هزار ماه است.
رسول خدا صلي الله عليه و آله و سلم در خطبه شعبانيه خود درباره فضيلت و عظمت ماه رمضان فرموده است: «ي بندگان خدا! ماه خدا با برکت و رحمت و آمرزش به سوي شما روي آورده است؛ ماهي که نزد خداوند بهترين ماه‌ها است؛ روزهيش بهترين روزها، شب‌هيش بهترين شب‌ها و ساعاتش بهترين ساعات است.
img/daneshnameh_up/1/1e/ramezan.jpg
بر مهماني خداوند فرا خوانده شديد و از جمله اهل کرامت قرار گرفتيد. در ين ماه، نفس‌هي شما تسبيح، خواب شما عبادت، عمل‌هيتان مقبول و دعاهيتان مستجاب است.
پس با نيت‌ي درست و دلي پاکيزه،‌ پروردگارتان را بخوانيد تا شما را بري روزه داشتن و تلاوت قرآن توفيق دهد. بدبخت کسي است که از آمرزش خدا در ين ماه عظيم محروم گردد. با گرسنگي و تشنگي در ين ماه، به ياد گرسنگي و تشنگي قيامت باشيد.»
آن گاه پيامبر اکرم وظيفه روزه‌داران را برشمرد و از صدقه بر فقيران، احترام به سالخوردگان، ترحم به کودکان، صله ارحام، حفظ زبان و چشم و گوش از حرام، مهرباني به يتيمان و نيز عبادت و سجده هي طولاني، نماز، توبه، صلوات، تلاوت قرآن و فضيلت اطعام در ين ماه سخن گفت.

منابع :
مفاتيح الجنان،‌ تفسير نمونه، ‌ج 1، ص 634؛ الميزان، ‌ج 2، ص 15

عاشقتم خدا | 11:12 قبل از ظهر - پنج شنبه 2 مرداد 1391برچسب:,
+
 
ماه مبارک رمضان

قال الله تبارك و تعالى:

يا ايها الذين آمنوا كتب عليكم الصيام كما كتب على الذين من قبلكم لعلكم تتقون.

خداوند تبارك و تعالى مي ‏فرمايد:

اى كسانى كه ايمان آورده‏ايد روزه بر شما نوشته (واجب) شد، چنانكه بر آنان كه پيش از شما بوده‏اند واجب شده بود باشد كه پرهيزگار شويد.

سوره بقره آيه 183

عاشقتم خدا | 9:3 قبل از ظهر - پنج شنبه 30 تير 1391برچسب:,
+
 
روزه ياد آور قيامت

قال الرضا عليه السلام:

انما امروا بالصوم لكى يعرفوا الم الجوع و العطش فيستدلوا على فقر الاخر.

امام رضا عليه السلام فرمود:

مردم به انجام روزه امر شده‏اند تا درد گرسنگى و تشنگى را بفهمند و به واسطه آن فقر و بيچارگى آخرت را بيابند.

وسائل الشيعه، ج 4 ص 4 ح 5 علل الشرايع، ص 10

عاشقتم خدا | 9:57 قبل از ظهر - دو شنبه 4 مرداد 1391برچسب:حدیثو قیامت,روزه,
+
 
روزه آزمون اخلاص

قال اميرالمومنين عليه السلام:

فرض الله ... الصيام ابتلاء لاخلاص الخلق‏امام على عليه السلام فرمود:

خداوند روزه را واجب كرد تا به وسيله آن اخلاص خلق را بيازمايد.

نهج البلاغه، حكمت 252

عاشقتم خدا | 8:56 قبل از ظهر - دو شنبه 3 مرداد 1391برچسب:,
+
 
فلسفه روزه

قال الصادق عليه السلام:

انما فرض الله الصيام ليستوى به الغنى و الفقير.

امام صادق عليه السلام فرمود:

خداوند روزه را واجب كرده تا بدين وسيله دارا و ندار (غنى و فقير) مساوى گردند.

من لا يحضره الفقيه، ج 2 ص 43، ح 1

 

عاشقتم خدا | 10:54 قبل از ظهر - دو شنبه 2 مرداد 1391برچسب:حدیث,روزه,
+
 
پايه‏هاى اسلام

قال الباقر عليه السلام:

بنى الاسلام على خمسة اشياء، على الصلوة و الزكاة و الحج و الصوم و الولايه.

امام باقر عليه السلام فرمود:

اسلام بر پنج چيز استوار است، برنماز و زكات حج و روزه و ولايت (رهبرى اسلامى).فروع كافى، ج 4 ص 62، ح 1

عاشقتم خدا | 6:45 قبل از ظهر - دو شنبه 1 مرداد 1391برچسب:حدیث,اساس اسلام,
+
 
منوی اصلی
خانه
پروفایل مدیر وبلاگ
پست الکترونیک
آرشیو وبلاگ
عناوین مطالب وبلاگ
 
درباره وبلاگ

به وبلاگ ما خوش آمدید . نظر یادتون نره

 
نویسندگان
بندۀ خدا
عاشقتم خدا
 
موضوعات مطالب
تصاویر
تصاویر مهدوى
سایر تصاویر
مقاله ها
پیام مناسبت ها
احادیث
شعر
متفرقه
دانلود(کتاب.نرم افزار.فیلم)
رمضان
ادعیه و نماز
 
سایر امکانات

  RSS 

POWERED BY
LoxBlog.COM

 قالب مذهبی


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 67
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 67
بازدید ماه : 104
بازدید کل : 126680
تعداد مطالب : 346
تعداد نظرات : 84
تعداد آنلاین : 1


Alternative content


 


تمامی حقوق محفوظ می باشد!

www.ShiaTheme.com